Próbálta már kijelölni egy barát arcát egy csoportképen? Nehéz lehet, különösen, ha mindenki össze van zsúfolva. Nehéz lehet egy szövegrészletet is elolvasni, ha a betűk össze vannak zsúfolva. Valójában egy új tanulmány azt mutatja, hogy a betűk egymástól távolabbi távolsága segít bárkinek gyorsabban olvasni, és potenciálisan a jobb szövegértést is.
A diszlexia gyakori olvasási zavar. Nyelvi feldolgozási problémára vezethető vissza, amelyben az agy hajlamos összekeverni a számok, betűk és egyéb képek sorrendjét. Korábbi kutatások kimutatták, hogy a zsúfolt szöveget különösen nehéz volt elolvasni a diszlexiás emberek számára. A cambridge-i Anglia Ruskin Egyetem kutatói tehát azt akarták látni, hogy a betűk közötti távolság növelése mennyi segítséget jelent.
Steven Stagg és csapata 59 11 és 15 év közötti diákot toborzott. A gyerekek három angliai város iskolájából érkeztek. Harminckettőnek volt diszlexiája; 27 nem. Amíg a kutatók felvették őket, minden diák felolvasott két részt hangosan. Az egyik részt eredeti formátumban nyomtatták ki. A másikban 2,5 ponttal növelték a betűk közötti távolságot. Ez a többletterület körülbelül 0,88 milliméter (0,03 hüvelyk). A felvétel lehetővé tette a tudósok számára, hogy megmérjék valaki olvasási sebességét, és megszámolják a hibákat, például az átugrott szavakat.
A diszlexiás emberek gyakran használnak segédeszközöket az olvasás elősegítésére, például színes fedőket. Így a kutatók felajánlották ezeket az itteni diákoknak. Ezek a műanyag lapok több szín valamelyikével vannak színezve. Az olvasók a műanyagot a szöveg tetejére helyezik, majd elolvassák.
Azok a színes rátétek egyik gyerekcsoportnak sem segítettek. De az extra szóköz igen. A diszlexiás gyerekek 13 százalékkal gyorsabban olvassák el a nagyobb szóközzel rendelkező szöveget, mint az eredeti szóközökkel ellátott szöveget. Ezek a gyerekek is kevesebb hibát követtek el. A diszlexiás tanulók gyorsabban is olvasnak, bár csak 5 százalékkal.